Czego uczymy się w kwietniu w grupie Wiewiórek?
Tydzień : Wiosna na wsi
Tydzień 2: Dbamy o przyrodę
Tydzień 3: Wielkanoc
Tydzień 4: Polska-moja ojczyzna
Umiejętności dziecka:
-poznaje zwierzęta z wiejskiego podwórka
-dowiaduje się na czym polega praca rolnika
-wie, skąd się bierze mleko, sery, wełna
- utrwala zasady segregowania śmieci
- powie, dlaczego nie wolno niszczyć przyrody
- poznaje wygląd koszyczka wielkanocnego
- zna symbolikę świątecznych produktów
-zapoznaje się z tradycjami wielkanocnymi
-odejmuje na konkretach
- tworzy prace plastyczną o tematyce wielkanocnej
- przygotowuje pisanki na kiermasz świąteczny
-bierze udział w zabawach ruchowych
-poznaje J, j, F, f, Ż, ż, H,h w toku zabawy
- dokonuje analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby
-ilustruje ruchem treść piosenki
-utrwala umiejętność kodowania
-wymienia słowa na określoną głoskę
-podejmuje próby czytania
-segreguje, przelicza i porównuje liczebność
- poznaje nowe piosenki
- uczestniczy z rodziną w obrzędach Triduum Paschalnego
„Koszyczek dobrych życzeń”
1. Siedzi biały cukrowy baranek w wielkanocnym koszyku,
A z barankiem gromada pisanek- dużo śmiechu i krzyku.
Dwie kiełbaski pachnące są, sól, i pieprz, by był pyszny smak.
Dziwi się biały baranek: O! Kto to wszystko będzie jadł?”
Ref.: Mama, tata, siostra, brat – każdy coś z koszyczka zjadł.
A to taki jest koszyczek pełen dobrych życzeń.
Gdy życzenia złożyć chcesz, cos z koszyczka szybko bierz!
I życz szczęścia, pomyślności, a na święta dużo gości.
2. Dawno temu prababcia tak samo koszyk przygotowała.
Był baranek, i dużo pisanek, i kiełbaska niemała.
Ja to dobrze już teraz wiem, że koszyczek przemienia świat,
Lecz babcia z dziadkiem dziwili się : „Kto to wszystko będzie jadł?”
3. Kiedyś ja przygotuję koszyczek, aby spełniał życzenia.
Od pisanek kolory pożyczę, od baranka marzenia.
I tak zawsze już będzie wciąż, że w koszyczku pyszności są.
A mamy i babcie, i ciocie też z życzeniami dają go.