Co robimy w grupie ,,Wiewiórek” w mc. marcu:
Temat tygodnia:
„ROBIMY ZAKUPY W SKLEPIE”
„CO ŁĄCZY SMOKI Z DINOZAURAMI”
„DOMOWI ULUBIEŃCY: KOT I PIES”
„NADCHODZI WIELKANOC”
- wywołanie zainteresowania tematem
- ćwiczenie mięśni narządów mowy
-przyswajanie zasad kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych
-zaznajomienie z wyglądem litery „C, c”
-usprawnianie motoryki palców,
-uwrażliwienie opuszków palców
-rozwijanie umiejętności planowania kompozycji
-rozwijanie umiejętności klasyfikowania elementów zbioru
-rozwijanie umiejętności kodowania z warunkiem
zaznajomienie z cyfrą 10
-utrwalenie znajomości cyfr 0-9
-odróżnianie liczenia błędnego od poprawnego
-coraz sprawniejsza realizacja różnych tematów rytmicznych
-rozwijanie orientacji w schemacie ciała
-usprawnianie słuchu muzycznego
-rozwijanie słuchu fonematycznego
-poznanie pojęć: „ promocja”, „drogi – tani”
-rozwijanie umiejętności posługiwania się cyframi oznaczającymi nominały banknotów i monet
-zdyscyplinowanie i dokładność w realizacji zadania
-odczuwanie radości z kontaktu z muzyką
-rozumienie pojęć: duży – większy – największy, większy niż – mniejszy niż
-rozumienie pojęć: „rząd” i „szereg
- zaznajomienie z wyglądem litery „J, j”
-wzbogacenie wiedzy o dinozaurach
-utrwalenie kształtu litery „D”
-rozwijanie wyobraźni, inwencji twórczej
-doskonalenie techniki rysunkowej
-wyciszenie, usprawnianie końców palców
-sprawne liczenie wskazanych obiektów
-odróżnianie liczenia błędnego od prawidłowego
wzrost wiedzy na temat stosowania narzędzi pomiaru w sytuacjach życiowych
-wzajemne wspieranie się i współdziałanie tak, aby osiągnąć cel
-wyrabianie poczucia świadomego ruchu
-zainteresowanie fabułą utworu
-zaznajomienie z wyglądem litery „Ł, ł”
-rozwijanie opiekuńczego stosunku do zwierząt
-rozwijanie sprawności grafomotorycznej
-rozróżnianie pojęć: daleko – blisko, dalej – bliżej
-rozwijanie dokładności i precyzji podczas składania papieru
-utrwalenie znajomości zapisu graficznego swojego imienia
-poznanie znaczenia słowa” mila”, „kładka”
-wczuwanie się w stany emocjonalne zwierząt
-nabywanie opiekuńczej postawy wobec zwierząt
-współtworzenie nastroju oczekiwania i radości w związku ze zbliżającymi się świętami
-poznanie techniki rozcierania plasteliny
-poznawanie tradycji świątecznych
- rozwijanie wrażliwości estetycznej
- koncentrowanie uwagi na wykonywanym zadaniu
- utrwalenie znajomości liczb i cyfr
- rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowo – słuchowej
- wzrost zainteresowania muzyką klasyczną