Czego uczymy się w gr. „Wiewiórki” CZERWIEC
Temat tygodnia: „NIESPODZIANKI DLA DZIECI”
Temat tygodnia: „ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE”
Temat tygodnia: „CO TO JEST EKOLOGIA”
Temat tygodnia: „DOKĄD NA WAKACJE”
- zatańczy z pudełkiem na głowie
- dowie się, czym jest „pudełko na złości i smutki”
- przyjmie punkt widzenia krasnoludka, króla lub Kubusia Puchatka
- weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych
- użyje w zabawie kostki z Emotkami
- narysuje Emotki do odczytanych zdań lub zdjęć
- jest kreatywne podczas zabawy
- rozwiąże zagadki rysunkowe
- zaznaczy tyle elementów zbioru, ile ma lat
- podzieli się na forum grupy przemyśleniami n/t swoich pragnień
- wykona oryginalne nakrycie głowy
- rozegra mecz piłki nożnej
- rozpozna w ciągu słyszanych sylab konkretną sylabę wskazaną przez nauczyciela
- nawinie cukierek na sznurku na patyczek
- użyje w zabawie latarki
- baw- wzbogaci wiedzę, n/t dzieci z różnych stron świata
- utrwali regułę „jeden do jednego”
- wykona polecenia ruchowe wg instrukcji nauczyciela
- bawi się zgodnie z innymi
i sie zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
zwierzętach
- zapamięta i wykona ćwiczenia ruchowe oparte na naśladowaniu zwierząt
- porówna wielkość małpek
- wzbogaci wiedzę n/t zwierząt egzotycznych
- weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych
- rozpozna zwierzęta po umaszczeniu
- weźmie udział w zabawie dramowej
- realizuje własne pomysły podczas zabawy
- rozszerzy zasób słownictwa o nazwy zwierząt
- weźmie udział w zabawie usprawniającej narządy mowy
- ułoży węża z patyczków,
- rozwiąże zagadki słowne n/t zwierząt
- wytnie papierowego węża, ozdobi go wzorami
- uchwyci podobieństwa i różnice znaków graficznych i literopodobnych
- utworzy niezwykłą klasyfikację zwierząt
- bawi sie zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
- utrwali nazwy zwierząt egzotycznych
- powtórzy sekwencje wyrazowe
- podejmie próby graficznego odwzorowywania wysłuchanego rytmu
- rozróżni tempo ćwierćnutowe i ósemkowe
- wykona rzuty do celu
- oceni prawdziwość zdań na temat zwierząt egzotycznych
-szanuje zabawki- utrwali znajomość liczebników porządkowych
- pozna sposoby ochrony środowiska
- weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych
- uchwyci podobieństwa cech ludzi i zwierząt
- rozwinie słownictwo przez nazywanie przeciwstawnych cech
- realizuje własne pomysły podczas zabawy
- wykona zadania w ramach zdobywania sprawności Ekoludka
- wykona pracę plastyczną metodą Edukacji Przez Ruch
- zaobserwuje sposób poruszania się mrówek
- wyciągnie wnioski z przeprowadzonych doświadczeń n/t powstawania smogu
- narysuje, jak wyobraża sobie smog
- ułoży zdania z podanymi wyrazami
- dostosuje ruch do tempa muzyki
- opowie historyjkę obrazkową
- weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych
- wyróżni głoski w nagłosie wyrazów
- sprawdzi swoją wiedzę z różnych dziedzin
- ułoży zagadki na dowolny temat
- przedstawi w formie graficznej marzenia wymyślonej postaci
- realizuje własne pomysły podczas zabawy
- pozna wyliczanki
- ustali związki między przedmiotami
- rozwinie umiejętność przeliczania, klasyfikowania, porządkowania elementów zbioru
- pozna kroki tańca cha-cha,
- wykona laurkę na Dzień Ojca
- opisze ustnie swojego kolegę/koleżankę
- narysuje znaki literopodobne tworzące rytmy
- szanuje zabawki