KWIECIEŃ – CZEGO UCZYMY SIĘ W GR. „WIEWIÓRKI”
Temat tygodnia: „CZTERY ŻYWIOŁY”
Temat tygodnia: „GDZIE JESTEŚ WIOSNO?”
Temat tygodnia: „KOLORY WIOSNY”
Temat tygodnia: „DBAMY O ZDROWIE”
-wzbogacenie wiedzy n/t sił natury
-zaznajomienie z wyglądem litery „W, w”
-skupianie uwagi na słowie mówionym, aktywny udział w rozmowie n/t utworu
-wzmacnianie mięśni posturalnych i mięśni stóp
-dostrzeganie siły żywiołu, jakim jest wiatr - korzyści i zagrożeń
-nabywanie umiejętności planowania i kierowania swoimi działaniami
-rozwijanie inwencji twórczej,
-rozwijanie wrażliwości na barwy i kształty
-używanie i stopniowanie określeń, dotyczących ich ciężaru: ciężki, lekki, cięższy lżejszy, taki sam
-skupianie uwagi na tym, co istotne; uważne spostrzeganie
-dbałość o precyzję i dokładność wykonywanych działań
-utrwalanie sposobu gry na instrumentach perkusyjnych
rozwijanie dużej motoryki
-rozwijanie poczucia rytmu
-zwrócenie uwagi na cechy przedwiosennej pogody
-rozwijanie umiejętności posługiwania się przyborem
-skupienie się na wykonywanej czynności
-różnicowanie cech charakterystycznych zimy i wiosny
-zacieśnianie więzi koleżeńskich
odkrywanie, iż zabawy matematyczna mogą być źródłem satysfakcji i przyjemności
-rozwijanie percepcji słuchowej
-rozwijanie pamięci muzycznej
-rozwój skoczności i siły kończyn dolnych
-wyrabianie orientacji w otoczeniu
-rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej
-dbałość o staranne wykonanie pracy
-rozwijanie zainteresowań czytelniczych
-przygotowanie do definiowania
-rozumienie pojęć: wyższy – niższy
-rozwijanie umiejętności dekodowania informacji
zaznajomienie dzieci z nową formą teatralną – teatrem rąk
-wyrabianie dokładności i precyzji ruchów
-przyjmowanie prawidłowej postawy podczas rzucania
-wywołanie refleksji nad poprawnością zwrotów i sformułowań
-doświadczanie języka jako materii, którą można przekształcać, organizować wg własnych pomysłów i wrażliwości
-doskonalenie techniki rysunkowej
czynny udział w tworzeniu symboli
-utrwalenie znajomości pojęć: nad, pod, między, na, w, obok
-wzrost koordynacji słuchowo – ruchowej
-różnicowanie pojęć: zdrowe – niezdrowe
-rozwijanie mięśni obręczy barkowej i tułowia
-wzbogacanie czynnego słownika o wyrazy związane ze zdrowiem
-rozwijanie postawy prozdrowotnej
- sprytny chwyt małej obręczy jedną ręką, oburącz, przekładanie z ręki do ręki
- przyjmowanie prawidłowej postawy podczas rzucania
poznanie specyfiki pracy higienistki stomatologicznej
-kulturalne zachowanie wobec gościa odwiedzającego przedszkole
-uświadomienie sobie własnego nastroju
-rozwijanie ekspresji twórczej
-rozwijanie krytycznego myślenia
-rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10
-rozumienie pojęcia symbolu graficznego
-reagowanie na zmiany w wysokości, barwie, dynamice dźwięków