Przedszkole Parafii Miłosierdzia Bożego w Krakowie

Galeria - prace plastyczne

Nasze pierwsze dni w przedszkolu

Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne
Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne
Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne
Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne
Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne
Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne
Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne
Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne
Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne
Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne Czytaj więcej: Galeria - prace plastyczne

Wiersz i piosenka

 PIosenka

Jestem sobie Przedszkolaczek sł. M. Terlikowska, m. L. Miklaszewski

Jestem sobie Przedszkolaczek

Nie grymaszę i nie płaczę,

Na bębenku marsza gram;

Ram, tam, tam, ram, tam, tam.

 

Mamy tu zabawek wiele,

Razem bawić się weselej,

Bo kolegów dobrych mam;

Ram, tam, tam, ram, tam, tam.

 

Mamy klocki, kredki, farby

To są nasze wspólne skarby.

Bardzo dobrze tutaj nam;

Ram, tam, tam, ram, tam, tam.


Wiersz

Koledzy Cz. Janczarski

Tak się nudziłem gdy byłem sam

A teraz kilku kolegów mam.

 

Wspólna zabawa zawsze się uda.

Już teraz nie wiem, co to jest nuda.

 

Dobrze nam razem słońce czy deszcz.

Czy i ty z nami bawić się chcesz?

 

Zamierzenia

Czego uczymy się we wrześniu w grupie czterolatków?

Tydzień 1: Ja i moi koledzy
Tydzień 2: Nasze przedszkole
Tydzień 3: Na ulicy
Tydzień 4: Dary sadu

  • Umiejętności dziecka:
    -zna kąciki zabaw grupowych
  • -rozpoznaje swoje imię na wizytówce
  • -chętnie bierze udział w zabawie ruchowej
  • -odpowiada na pytania
  • -próbuje wypowiadać się pełnym zdaniem
  • -starannie koloruje obrazek
  • -próbuje być samodzielne
  • -zna pomieszczenia i otoczenie przedszkola
  • -chętnie improwizuje ruchowo
  • -rozpoznaje swoją wizytówkę
  • -próbuje odrysować dłoń
  • -bawi się z innymi dziećmi w sali lub w ogrodzie
  • -używa zwrotów grzecznościowych
  • -dokonuje analizy sylabowej
  • -aktywnie uczestniczy w zabawie
  • -aktywnie bierze udział w ćwiczeniach ruchowych
  • -zna i wskazuje odpowiednie części ciała i twarzy
  • -przestrzega zasad bezpiecznej zabawy
  • -chętnie uczestniczy w zabawie ruchowej
  • -stosuje się do zasad zabawy
  • -mówi dzień dobry i do widzenia
  • -stosuje się do poleceń dotyczących orientacji
  • -przelicza w zakresie 4
  • -tworzy zbiory czteroelementowe
  • -ustawia się w pary
  • -zgodnie tańczy w parze
  • - jest spostrzegawcze
  • -sprawnie posługuje się piłką
  • -aktywnie uczestniczy w zabawie
  • - tworzy dialog z kolegą
  • -bawi się zgodnie z innymi
  • -sprząta po skończonej zabawie
  • -odgaduje po dotyku
  • -chętnie uczestniczy w zabawie
  • -wypowiada się pełnym zdaniem
  • -zna zabawę „Mało nas”
  • -jest samodzielne w czasie przebierania się
  • -aktywnie uczestniczy w zabawie
  • -rysuje wzory na piasku
  • -odkłada zabawki na miejsce
  • -układa obrazek wg wzoru
  • -jest aktywne w zabawie
  • -przestrzega kontraktu grupowego
  • -szybko ustawia się w pary
  • -potrafi posługiwać się farbami
  • -zna kolory
  • -zachowuje się bezpiecznie w czasie zabawy
  • -chętnie porusza się przy muzyce
  • -wie kiedy mówimy :proszę, przepraszam, dziękuję
  • -rozróżnia stronę prawą i lewą
  • -słuch poleceń nauczyciela
  • -samodzielnie zakłada kamizelkę odblaskową
  • -mówi wiersz z pamięci
  • -rozróżnia położenie wysoko -nisko
  • -stawia się szybko na zbiórki
  • -zna kolory
  • -rozwiązuje zagadki
  • -wycina wg wzoru
  • -prawidłowo posługuje się nożyczkami
  • -mówi wiersz z pamięci
  • -samodzielnie myje zęby
  • -reaguje na sygnał
  • -zna zasady przechodzenia przez ulicę
  • -konstruuje z klocków
  • -rozróżnia stronę lewą i prawą
  • -mówi wiersz z pamięci
  • -zna kształty figur geometrycznych
  • -dopasowuje kształty figur
  • -rozpoznaje znaki drogowe
  • -rysuje figury na piasku
  • -potrafi rozśmieszyć kolegę
  • -bawi się bezpiecznie w ogrodzie
  • -mówi  umiarkowanym głosem w czasie zabawy
  • -pomaga innym
  • -powtarza cicho lub głośno tekst wiersza
  • -zna numery alarmowe
  • -rozpoznaje pojazdy uprzywilejowane
  • -mówi wiersz pamięci 
  • -wie jak należy zachować się na ulicy
  • -jest precyzyjne w rysowaniu
  • -rozpoznaje emocje
  • -starannie koloruje
  • -podaje prawa rękę w zabawie
  • -potrafi właściwie przyjmować gościa
  • -stosuje zwroty grzecznościowe
  • -zna numery alarmowe
  • - maluje nowa techniką
  • -mówi wiersz z pamięci
  • -ocenia właściwości przedmiotów
  • -stawia się na zbiórki
  • -tworzy dłuższe wypowiedzi
  • -rysuje precyzyjnie po śladzie
  • -bawi się bezpiecznie na placu
  • -zna kolory
  • -chętnie bierze udział w zabawie 
  • -pamięta o pracy domowej
  • -wie dlaczego trzeba jeść owoce
  • -wypowiada się na temat zjawisk przyrodniczych jesienią
  • -chętnie bierze udział w zabawach
  • -precyzyjnie rysuje po śladzie i koloruje 
  • -zna pojęcia: kompot, konfitura, dżem, galaretka, sok
  • -potrafi poprawnie przeliczać
  • -posługuje się pojęciem „tyle samo”
  • -rozpoznaje drzewa owocowe
  • -potrafi poradzić sobie z przegraną
  • -bawi się z innymi w zgodzie i harmonii
  • -wybiera samodzielnie rodzaj zabawy
  • -sprawnie lepi z plasteliny
  • -uważnie słucha piosenki
  • -potrafi określić tempo i głośność
  • -rysuje do słów rymowanki
  • -chętnie bierze udział w zabawie
  • -wie skąd mamy jabłka
  • -formuje owoc z drutu
  • -koloruje wg kodu
  • -kończy swoje zadanie
  • -nazywa przedstawione owoce
  • -pomaga w przygotowaniu sałatki
  • -odgaduje zagadki słowne
  • -prosi o pomoc nauczyciela
  • -chętnie pomaga  w tworzeniu ekspozycji
  • -szybko wiąże koło
  • -wypowiada się nt. jesieni w ogrodzie
  • -rozpoznaje i nazywa warzywa
  • -lepi z piasku różne formy
  • -uczestniczy w zabawie
  • -samodzielnie wykonuje pracę
  • -stosuje się do zasad zabawy 
  • -wypowiada się na forum grupy
  • -chętnie bierze udział w zabawie relaksacyjnej
  • -prawidłowo wykonuje zdania ruchowe
  • -sprawnie przebiera się w strój gimnastyczny
  • -precyzyjnie koloruje warzywa
  • -buduje z klocków na określony temat
  • -przelica liczebnikami porządkowymi
  • -zna kolejność pór roku
  • -klasyfikuje przedmioty
  • -stosuje się do ustalonych reguł
  • -dotyka czegoś gładkiego, pokazuje coś wysokiego
  • -potrafi stemplować
  • -bawi się zgonie  innymi
  • -wymienia różne potrawy z warzyw
  • -wycina elementy obrazka i układa je w całość
  • -rozpoznaje emocje
  •  -określa charakter muzyki „smutna- wesoła”
  • -samodzielnie myje zęby
  • -nazywa warzywa na obrazkach
  • -wycina po wyznaczonej linii
  • -odkłada zabawki na miejsce
  • -zna właściwości warzyw
  • -wymienia warzywa z nazw
  • -jest sprawne manualnie
  • -samodzielnie wykonuje pracę
  • -szanuje wytwory prac innych dzieci
  • -pomaga przy wykonaniu wystawy
  • -rozpoznaje warzywa po smaku, węchu, dotyku
  • -odkłada zabawki na miejsce
  • -ocenia właściwości przedmiotów
  • -stawia się na zbiórki
  • -buduje dłuższe zdania
  • -rysuje precyzyjnie po śladzie
  • -bawi się bezpiecznie na placu
  • -zna kolory
  • -chętnie bierze udział w zabawie 
  • -pamięta o pracy domowej
  • -wie dlaczego trzeba jeść owoce
  • -wypowiada się na temat zjawisk przyrodniczych jesienią
  • -bawi się w zabawie ruchowej
  • -zna pojęcia: kompot, konfitura, dżem, galaretka, sok
  • -potrafi poprawnie przeliczać
  • -posługuje się pojęciem „tyle samo”
  • -rozpoznaje drzewa owocowe
  • -potrafi poradzić sobie z przegraną
  • -bawi się z innymi w zgodzie i harmonii
  • -wybiera samodzielnie rodzaj zabawy
  • -sprawnie lepi z plasteliny
  • -uważnie słucha piosenki
  • -potrafi określić tempo i głośność
  • -rysuje do słów rymowanki
  • -chętnie bierze udział w zabawie
  • -wie skąd mamy jabłka
  • -formuje owoc z drutu
  • -koloruje wg kodu
  • -kończy swoje zadanie
  • -nazywa przedstawione owoce
  • -pomaga w przygotowaniu sałatki
  • -odgaduje zagadki słowne
© 2022 przedszkoleparafialne188.pl