W dniu 20.03.2024 r. w grupie I odbyły się warsztaty wielkanocne z udziałem dzieci i ich rodziców.
Pani Mariola zaprezentowała świąteczny stroik w formie jajka i przedstawiła etapy jego wykonania.
Dzieciom bardzo podobał się wykonany stroik, który mogły zabrać ze sobą do domu i udekorować swój pokój.
W dniu 12.12.2023r. dzieci z najmłodszej grupy uczestniczyły wraz z Rodzicami w warsztatach plastycznych. Warsztaty prowadziła p.Mariola.
Uczestnicy spotkania wykonali wspaniałe lampiony świąteczne, które mogli zabrać do swoich domów.
28.11. - Dzień gimnastyki
26.10 - Dzień badmintona u Pszczółek
22.06 - Pszczółki w ZOO
01.06 - Dzień dziecka
30.05 - majówka
30.05 - Wycieczka do szkolnej biblioteki
25.05 - Dla Mamy i Taty
23.05 - maraton Pszczółek
09.05.2023 - Spotkanie z Ks. Piotrem
27.04.2023 - Dzień Flagi
Ekoludki
2023.04.12 Pielgrzymka Przedszkolaków do łagiewnik
Wyjście Na spektakl Lodowa Kraina
pisanki
Ogródek w oknie - pierwsze plony
31 marca - dzień gier w przedszkolu
29 marca - warsztaty wielkanocne z rodzicami
Praca na konkurs ,,Miś Puchatek''
Kiermasz wielkanocny - przygotowania
Gimnastyka z Cracovią
Przebiśniegi
28 luty 2023 - spotkanie z Panem Policjantem
24 luty 2023 - dzień dinozaura
23 luty 2023 - mobilne planetarium
16 stycznia 2023 - Bal karnawałowy
16 stycznia 2023 - Jasełka
01.12. - opowieść o Św. Mikołaju
Marchewka - papiero plastyka
Kolorowa piłka
Jesień w parku
Jabłko z masy solnej
Wycieczka, obserwacje
Zdobywamy dyplomy
Spotkanie ze strażą miejską
Praca techniczna - różaniec
Dzień Papieski
Nasze pierwsze dni w przedszkolu
„Na wiejskim podwórku” fragm. Stanisław Karaszewski
Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:
Krowa - łaciate cielątko,
Koza - rogate koźlątko,
Owca - kudłate jagniątko,
Świnka- różowe prosiątko,
Kurka - pierzaste kurczątko,
Gąska - puchate gąsiątko,
Kaczka - płetwiaste kaczątko,
Każde prowadzi swoje dzieciątko!
„Mam zwierzątko”
1.Mam zwierzątko takie miłe, co ma cztery łapy,
Szczeka, biega, dokazuje to mój piesek mały
Hau 5x
2. Mam zwierzątko takie miłe, co ma cztery łapy,
Miauczy, mruczy, kłębek łapie, to mój kotek mały
Miau 5x
3. Mam zwierzątko takie miłe co w akwarium mieszka,
Jest milutkie, cicho piszczy, to jest myszka śmieszka
Pi 5x
4. Mam zwierzątko takie miłe pokryte piórkami,
Bardzo lubię, kiedy śpiewa, to jest ptaszek mały
Ćwir 5x
5. Mam zwierzątko takie miłe, które w wodzie pływa,
Czasem nawet coś mi powie, to jest moja ryba
Bul 5x
6.Mam zwierzątko takie miłe, jest całe różowe,
To pluszowa, śliczna świnka, która chrumka sobie
Chrum 5x
Czego uczymy się w kwietniu w grupie „Pszczółek”?
Tydzień : Zwierzęta na wsi
Tydzień : Dbamy o zdrowie
Tydzień : Święto ziemi
Tydzień : Tu mieszkam
Umiejętności dziecka:
-koloruje wg wzoru
-słucha poleceń nauczyciela
-jest odporne emocjonalnie i godzi się z przegraną
-bawi się zgodnie z innymi
-dzieli wyrazy na sylaby
-słucha opowiadania
-ilustruje piosenkę ruchem
-rysuje po śladzie
-odpowiada na pytania
-przelicza liczebnikami głównymi
-jest aktywne w czasie zajęć
-mówi wiersz razem z innymi
-szanuje prawa innych w zabawie
-jest spostrzegawcze
-potrafi wypowiedzieć się nt życia na wsi
-kląska językiem- ćwicząc język
-dobiera w pary zwierzęta
-wie, które zwierzęta można spotkać na wsi
-współdziała w czasie zabawy z innymi
-zna zwierzęta, które dają mleko
-maluje obrazek wg kodu
-potrafi wymienić produkty odzwierzęce
-rozpoznaje i nazywa dzieci zwierząt
-nazywa mieszkańców zagrody
-rozpoznaje zwierzę po wydawanym głosie i nazywa je
-kulturalnie odnosi się do innych w zabawie
-wiesza ubranie na swoim miejscu
-chętnie bawi się w kąciku lekarskim
-prawidłowo uzupełnia labirynt
-wypowiada się nt pracy lekarza
-odgaduje zagadki słuchowe
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia artykulacyjne
-poprawnie posługuje się liczebnikami porządkowymi
-klasyfikuje wg koloru i liczebności
-słucha bicia serca, wie gdzie się znajduje
-ogląda z zainteresowaniem książki przyrodnicze
-zna różne zachowania ekologiczne
-jest sprawne ruchowo
-rozumie że należy dbać o przyrodę
-używa zwrotów grzecznościowych
-zna rolę pszczół
-buduje z klocków na określony temat
-posługuje się pojęciami wyższy, najwyższy
-ilustruje wiersz ruchem
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną
-śpiewa piosenkę
-przestrzega zasad bezpieczeństwa w czasie spaceru
-wymieni różne rodzaje budynków
-zna i wymienia funkcje poszczególnych pomieszczeń w domu
-zna adres zamieszkania
-wie, że podawanie adresu nieznajomym jest niebezpieczne
-przelicza w zakresie 5 i więcej
-potrafi się skoncentrować