MOTORYKA DUŻA
-niska sprawność ruchowa w zakresie całego ciała ;
-kłopoty z utrzymaniem równowagi;
-niezdarność w ruchach;
-trudności podczas nauki jazdy na rowerku trzykołowym;
-źle funkcjonuje w zabawach ruchowych;
MOTORYKA MAŁA
-słaba sprawność ruchowa rąk;
-niechęć do zabaw manipulacyjnych;
-trudność i niechęć do wykonywania czynności samoobsługowych;
KOORDYNACJA WZROKOWO-RUCHOWA
-trudności w budowaniu z klocków;
-niechęć do rysowania;
-nieprawidłowy sposób trzymania ołówka;
-brak umiejętności rysowania koła w wieku 3-lat;
-braku umiejętności rysowania kwadratu i krzyża w wieku 4-lat;
-brak umiejętności rysowania trójkąta, kwadratu opartego na kącie w wieku 5 lat;
FUNKCJE WZROKOWE
-nieporadność w rysowaniu;
-trudności w składaniu obrazków pociętych na części, puzzli, wykonaniu układanek, mozaiek;
FUNKCJE SŁUCHOWO-JĘZYKOWE
-opóźniony rozwój mowy;
-nieprawidłowa artykulacja wielu głosek;
-trudności z zapamiętywaniem;
-trudności z zapamiętaniem sekwencji nazw ( dni tygodnia, miesiące);
-trudności w zapamiętaniu wierszy, piosenek;
-trudności w budowaniu wypowiedzi;
-używanie zdań prostych, mały zasób słownictwa;
LATERALIZACJA CZYNNOŚCI RUCHOWYCH
-brak przejawów preferencji jednej ręki;
ORIENTACJA W LEWEJ I PRAWEJ STRONIE SCHEMAT CIAŁA I PRZESTRZEŃ
-z końcem wieku przedszkolnego dziecko nie potrafi wskazać prawej ręki;
opracowane przez Anetę Wojnarowską