Spotkanie ze Strażą Miejską
W dniu 20.03.2024 r. w grupie I odbyły się warsztaty wielkanocne z udziałem dzieci i ich rodziców.
Pani Mariola zaprezentowała świąteczny stroik w formie jajka i przedstawiła etapy jego wykonania.
Dzieciom bardzo podobał się wykonany stroik, który mogły zabrać ze sobą do domu i udekorować swój pokój.
W dniu 12.12.2023r. dzieci z najmłodszej grupy uczestniczyły wraz z Rodzicami w warsztatach plastycznych. Warsztaty prowadziła p.Mariola.
Uczestnicy spotkania wykonali wspaniałe lampiony świąteczne, które mogli zabrać do swoich domów.
28.11. - Dzień gimnastyki
26.10 - Dzień badmintona u Pszczółek
22.06 - Pszczółki w ZOO
01.06 - Dzień dziecka
30.05 - majówka
30.05 - Wycieczka do szkolnej biblioteki
25.05 - Dla Mamy i Taty
23.05 - maraton Pszczółek
09.05.2023 - Spotkanie z Ks. Piotrem
27.04.2023 - Dzień Flagi
Ekoludki
2023.04.12 Pielgrzymka Przedszkolaków do łagiewnik
Wyjście Na spektakl Lodowa Kraina
pisanki
Ogródek w oknie - pierwsze plony
31 marca - dzień gier w przedszkolu
29 marca - warsztaty wielkanocne z rodzicami
Praca na konkurs ,,Miś Puchatek''
Kiermasz wielkanocny - przygotowania
Gimnastyka z Cracovią
Przebiśniegi
28 luty 2023 - spotkanie z Panem Policjantem
24 luty 2023 - dzień dinozaura
23 luty 2023 - mobilne planetarium
16 stycznia 2023 - Bal karnawałowy
16 stycznia 2023 - Jasełka
01.12. - opowieść o Św. Mikołaju
Marchewka - papiero plastyka
Kolorowa piłka
Jesień w parku
Jabłko z masy solnej
Wycieczka, obserwacje
Zdobywamy dyplomy
Spotkanie ze strażą miejską
Praca techniczna - różaniec
Dzień Papieski
Nasze pierwsze dni w przedszkolu
Czego uczymy się w maju w grupie „Pszczółek”?
Tematy tygodniowe: Polska moja ojczyzna
Mieszkańcy łąki
Różne pojazdy
Mama i tata
Dzień dziecka
Umiejętności dziecka:
-dba o porządek w otoczeniu
-wypowiada się na forum grupy
-stosuje się do poleceń nauczyciela
-zauważa różnice między wsią a miastem
-nazywa wybrane obiekty w mieście lub na wsi
-samodzielnie dokonuje wyboru zabawek i zabawy
- kończy rozpoczęte zdanie
-słucha uważnie legendy i wypowiada się nt. jej treści
-układa puzzle, układanki
-gra w różne gry w zespołach
-sprząta po skończonej zabawie
-śpiewa poznana piosenkę
-zna i wymienia symbole narodowe Polski
-rysuje i nazywa figury geometryczne
-przelicza prawidłowo liczebnikami głównymi i porządkowymi
-zna kolory
-prawidłowo kreśli wzory
-słucha hymnu narodowego i przyjmuje właściwą postawę
-zna symbole narodowe : hymn, flagę, godło
-wymienia zwierzęta mieszkające na łące
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia ruchowe
-potrafi wykonać skoki obunóż
-przelicza kwiaty w zakresie 1-6
-prawidłowo wykonuje ćwiczenie w karcie pracy
-tworzy własne improwizacje taneczno-ruchowe z przyborem
-wykonuje ćwiczenia oddechowe
- wycina i nakleja kropki
-słucha uważnie wiersza
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne
-wymieni pojazdy lądowe, wodne i powietrzne
-jest skoncentrowane na wykonaniu zadania
-posługuje się pojęciami: na, pod, za, obok
-składa obrazek z części w całość
-chwyta piłkę oburącz, podrzuca, rzuca za głowy
-prawidłowo posługuje się nożyczkami
-wycina określone elementy
-używa zwrotów grzecznościowych
-kończy zdanie „co by było gdyby……
-klasyfikuje wg jednej cechy: miejsca poruszania się pojazdu
-przelicza w zakresie dostępnym dzieciom
-naśladuje odgłosy pojazdów
-ocenia czy zdanie jest prawdziwe czy fałszywe
-samodzielnie i estetycznie wykonuje pracę plastyczną
-szanuje i dba o książki
-wypowiada się nt. zawodów rodziców
-wypowiada się nt. swoich rodziców
-mówi wiersz z pamięci
-zauważa zmiany w przyrodzie
-posługuje się określeniami : z prawej strony, z lewej strony, na wprost, obok, przy
-posługuje się pojęciem „tyle samo”
-potrafi rywalizować „Fair play”
-lepi z plasteliny na określony temat
-rysuje na dowolny temat
-zachowuje się właściwie podczas występów i w czasie dowolnym
-jest pomocne i koleżeńskie wobec innych
-poprawnie wykonuje ćwiczenie buzi i języka
-potrafi dokończyć zdanie „złoszczę się ….itp.
-zna zabawę „Karuzela”
-samodzielnie przebiera się w ubranie wyjściowe
-przelicza balony wg kolorów
Wiele pięknych kwiatów znamy, tulipanów, róż i bzów
My dla kochanych Rodziców mamy
Najpiękniejsze kwiaty słów
Słowo miłość za wasze troski
Słowo wdzięczność za wasz trud
Dar to skromny, ale szczerze wyśpiewamy z serc jak z nut.
Moja Mamo ukochana
życzę Ci uśmiechu z rana,
aby tata w twoich oczach
widział to żeś jest urocza.
Drogi tatku życzę Tobie
pomyślności tak Ci powiem,
aby mama bez wątpienia
miała w Tobie supermena.
Piosenka
„Słowo kocham”
Kocham rano, kocham w dzień i w noc.
Gdy się budzę przy mamie,
Ona mówi kochanie,
Słowo kocham ma cudowną moc!
Miłuj wszystko, co otacza Cię.
Gdy z tatusiem się bawię,
Czuję miłość w zabawie.
Słowo miłość nam rozjaśnia dzień.
To jest miejsce, gdzie uczucia są.
Bo gdy sercem kochamy,
Szczęścia moc otrzymamy,
Słowo serce ma przepiękny ton.
Czego uczymy się w kwietniu w grupie „Pszczółek”?
Tydzień : Zwierzęta na wsi
Tydzień : Dbamy o zdrowie
Tydzień : Święto ziemi
Tydzień : Tu mieszkam
Umiejętności dziecka:
-koloruje wg wzoru
-słucha poleceń nauczyciela
-jest odporne emocjonalnie i godzi się z przegraną
-bawi się zgodnie z innymi
-dzieli wyrazy na sylaby
-słucha opowiadania
-ilustruje piosenkę ruchem
-rysuje po śladzie
-odpowiada na pytania
-przelicza liczebnikami głównymi
-jest aktywne w czasie zajęć
-mówi wiersz razem z innymi
-szanuje prawa innych w zabawie
-jest spostrzegawcze
-potrafi wypowiedzieć się nt życia na wsi
-kląska językiem- ćwicząc język
-dobiera w pary zwierzęta
-wie, które zwierzęta można spotkać na wsi
-współdziała w czasie zabawy z innymi
-zna zwierzęta, które dają mleko
-maluje obrazek wg kodu
-potrafi wymienić produkty odzwierzęce
-rozpoznaje i nazywa dzieci zwierząt
-nazywa mieszkańców zagrody
-rozpoznaje zwierzę po wydawanym głosie i nazywa je
-kulturalnie odnosi się do innych w zabawie
-wiesza ubranie na swoim miejscu
-chętnie bawi się w kąciku lekarskim
-prawidłowo uzupełnia labirynt
-wypowiada się nt pracy lekarza
-odgaduje zagadki słuchowe
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia artykulacyjne
-poprawnie posługuje się liczebnikami porządkowymi
-klasyfikuje wg koloru i liczebności
-słucha bicia serca, wie gdzie się znajduje
-ogląda z zainteresowaniem książki przyrodnicze
-zna różne zachowania ekologiczne
-jest sprawne ruchowo
-rozumie że należy dbać o przyrodę
-używa zwrotów grzecznościowych
-zna rolę pszczół
-buduje z klocków na określony temat
-posługuje się pojęciami wyższy, najwyższy
-ilustruje wiersz ruchem
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną
-śpiewa piosenkę
-przestrzega zasad bezpieczeństwa w czasie spaceru
-wymieni różne rodzaje budynków
-zna i wymienia funkcje poszczególnych pomieszczeń w domu
-zna adres zamieszkania
-wie, że podawanie adresu nieznajomym jest niebezpieczne
-przelicza w zakresie 5 i więcej
-potrafi się skoncentrować